Ciąg dalszy kłopotów Nc+ niemal 11 mln kary

  • Publikacja
  • 04/05/2013

 Od momentu połączenia się telewizji N z Cyfrą + nie brakuje na ten temat negatywnych opinii. Teraz jednak to nie tylko opinia, ale przede wszystkim poważne oskarżenie. 
2 kwietnia, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie administracyjne, które dotyczy licznych sygnałów napływających ze strony abonentów telewizji „n”. Całe zamieszanie rozpoczęło się od wprowadzenia oferty „nc+”, która od samego początku wzbudzała niemałe kontrowersje, przede wszystkim finansowe. 

 

 

Zainteresowanie Urzędu wzięło się z działań spółki, które dotyczą cen usług, pakietu programowego oraz okresu na jaki umowa została zawarta. Po przeprowadzonej analizie wyszło na jaw, że ITI Neovision zmieniała umowy abonentów telewizji „n” jednostronnie, a co za tym idzie złamała prawo. Już sama zmiana jednostronna pozostawia bardzo złe wrażenie, ale i sposób, w jaki firma informowała o tym abonentów jest nie do przyjęcia. Firma podała zbyt krótki termin na rezygnację z oferty, na tyle krótki, że wielu abonentów nie zdążyło się nawet zorientować w sytuacji. Zmiany w umowie nie zostały stosownie podkreślone, tak by każdy przedłużający umowę wiedział na co się decyduje. W przypadku, gdy odpowiedzi od konsumenta nie było, następowało automatyczne zastępowanie oferty nową.

 

Jak mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK – Nałożyliśmy na spółkę obowiązek usunięcia   powstałych skutków naruszeń w odniesieniu do wszystkich kategorii abonentów. Zarówno tych, którzy zdecydowali się na rozwiązanie umowy dając im szansę powrotu do oferty, w ich opinii uznanej za korzystną, jak i tych, którzy mają jeszcze do końca maja czas na podjęcie decyzji.


Spółce przysługuje odwołanie od decyzji w sądzie, jednak w tym momencie jeszcze nie wiadomo czy nowy „twór” telewizyjny z takiego prawa skorzysta. Arkadiusz Mierzwa, rzecznik nc+, tak ustosunkowuje się do tej sprawy – Obecnie analizujemy pod kątem prawnym zarówno samą decyzję Urzędu, jak i jej uzasadnienie. Do czasu zakończenia tych analiz nie odnosimy się do samej decyzji. Jednocześnie chcemy podkreślić, że większość środków naprawczych nałożonych przez Prezes Urzędu, pokrywa się z wcześniej zaproponowanymi przez nas zmianami w ofercie, ogłoszonymi publicznie w liście do abonentów opublikowanym 12 kwietnia br., i konsekwentnie wprowadzanymi w ich interesie.

 

Jak zostanie rozwiązana ta sytuacja, tego jeszcze nie wiadomo, jednak pewne jest to, że od początku nc+ nie ma łatwego życia.

 

autor: Joanna Chudoba